Vzťahy na pracovisku

Autor: Spokojnosť n.o. | 12.8.2013 o 8:50 | Karma článku: 4,23 | Prečítané:  758x

Mať dobré pracovné vzťahy s kolegami je mimoriadne dôležité. V práci totiž trávime výraznú časť svojho času. Už to je celkom rozumný dôvod na to, aby sme sa snažili, či už v uzavretom priestore kancelárie alebo na pracovisku niekde vonku, nejako si ho spríjemniť. Každý pracovný kolektív je jedinečný.

Veľa závisí najmä od charakteru jednotlivých osôb, ich hodnôt, postojov, záujmov, ale aj schopnosti prijať alebo presadiť svoju osobnosť medzi ostatnými. Aj napriek tomu, že sa na pracovisku obvykle stretne mnoho rozdielnych ľudí, nie je to dôvod na to, aby spolu nemohli dobre vychádzať. Je dôležité, aby sa navzájom dokázali podržať, boli k sebe tolerantní a orientovali sa na spoločný cieľ. Kolegovia sa nemusia navzájom "milovať" či sa považovať za veľmi dobrých priateľov. Stačí, ak sa k sebe správajú korektne a slušne. Taktiež by mali poznať svoje postavenie a kompetencie, ktoré z toho vyplývajú. Len vtedy bude fungovať tá správna tímová práca. Práve tolerancia, objektívnosť a nestrannosť sú vlastnosti „dobrého" kolegu. Na pracovisku trávime mnoho času, a práve preto je dôležité, aby sme si navzájom neškodili, nespôsobovali intrigy, ale práve naopak, pomáhali si! Narušiť medziľudské či pracovné vzťahy je pomerne jednoduché. No na to, aby sme v práci spolu vychádzali je dôležité ich budovať. Existuje zopár spôsobov ako možno v práci fungovať bez väčších konfliktov a sporov. Dôležité je vytvárať priateľskú atmosféru, byť aj voči kolegom pozorný, pochváliť či prejaviť uznanie. V prípade nejakého problému sa snažte komunikovať bez prehnaných emócií. Nahnevaná reakcia vášho kolegu vôbec nemusí súvisieť s vami, možno sa len doma nezhodol s manželkou a svoj hnev prenáša do pracovných záležitostí. Preto sa snažte byť tolerantný, neberte si veci osobne a riešte problémy otvorene hneď, ako sa vyskytnú. Ak sa budete držať pravidla vyjadrovať svoje postoje a názory otvorene, nemusíte sa uchyľovať k zákernému ohováraniu. Nie je to dôstojné a navyše sa vám to môže vypomstiť. Ak vám nie je jasné zadanie pracovnej úlohy, alebo ste nepochopili pripomienku kolegu, opýtajte sa, ako to bolo myslené. Vyhnete sa mnohým nedorozumeniam.

Renáta Botková

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Prvá banka prelomila tabu a zvýšila úroky na hypotékach

Zvyšovanie úrokov vraj nesúvisí so zmenami, ktoré pripravuje Národná banka.

DOMOV

Pavlis sa v novej funkcii teší luxusnému autu i debetnej karte

Exminister hospodárstva šéfuje Úradu pre normalizáciu, metrológiu a skúšobníctvo.


Už ste čítali?